Ciekawy sposób na promocję marki – kreatywna reklama

Jedna z Krakowskich Firm, zajmujących się stylizacją pomieszczeń mieszkalnych, wpadła na świetny i niecodzienny pomysł. Ponieważ w ostatnim czasie sprzedaż artykułów do dekoracji okien stanęła w miejscu, postanowiła ona wymyśleć coś co na nowo przyciągnie klientów. Zaprojektowane zostały dwa modele rolet, której oprócz swojej zwyczajnej funkcji miały spełniać funkcję reklamy. Reklama obrazowała Wawel, druga natomiast Starówkę, obie zaś miały nadrukowany dosyć duży napis: „Rolety” oraz mniej rzucający się w oczy, ale również widoczny adres firmy wraz z telefonem kontaktowym. Na reklamę tą przeznaczono ponad osiemdziesiąt pojedyńczych sztuk takich rolet. Wszystkie zostały wylosowane przez przypadkowe osoby przemierzające ulicami Krakowa. Dziesięć reklamowych rolet trafiło do dziesięciu mieszkań na Starówce, a kolejne czterdzieści w inne części miasta. Warunkiem jednak było to, że żaluzje musiały być powieszone reklamową stroną na zewnątrz, oraz to, że musiały trafić do osób mieszkających na parterze. To logiczne, bo przecież nikt nie dostrzeże takiej reklamy na dziesiątym piętrze wieżowca ,natomiast okna na parterze to idealne miejsce na reklamę.

Efekty

W ten oto sposób, charakterystryczny napis „Rolety” był widoczny praktycznie w każdej części miasta, natomiast same rolety przeżyły swoja drugą młodość. Zachwycały one wielu krakowiaków, zarówno przez swój wygląd ale również poprzez przydatną funkcjonalność. Sprzedaż osłon okiennych w tejże firmie wzrosła. Zaczęły się pojawiać nowe, niecodzienne zlecenia – takie jak zlecenie na rolety reklamowe od innych firm,  stworzenie rolet dla zakochanych, rolety ze zdjęciami bliskich i całych rodzin, kolorowe rolety z własnymi pupilami i wiele, wiele innych. Wyobraźnia ludzi nie ma granic, więc nadruki na roletach też nie miały.

Co dalej?

Kampania ta zapoczątkowała falę innych, niestandardowych form reklamy które stają się coraz to popularniejsze. Ciekawe jaki będzie kolejny pomysł tej Firmy? Może szklane żaluzje?