Reklama firmy – ulotki, pozycjonowanie w internecie

Jaka forma reklamy będzie najlepsza dla naszej firmy?

W dobie światowego kryzysu wszyscy starają się oszczędzać. To dlatego do twojej firmy przychodzi coraz mniej klientów. „Trzeba przeprowadzić cięcia budżetowe, przecież nie mamy innego wyjścia.” Tak myśli wielu właścicieli firm, lecz to jest błędne rozwiązanie. W takiej sytuacji jedyne co trzeba zrobić to logicznie pomyśleć. Może to całe zamieszanie nie jest tylko winą kryzysu. Dobrym wytłumaczeniem jest przestarzała forma reklamy z jakiej korzysta nasza firma.

Jedynym wyjściem z tej sytuacji jest zmienienie sposobu w jaki się reklamujemy. Jeżeli mamy zamiar skorzystać z usług reklamowych to najlepiej jest wybierać firmy, które dynamicznie rozwijają się na rynku w swojej branży od wielu lat. Profesjonalna agencja reklamowa zazwyczaj zatrudnia młodych pracowników, którzy chętnie pomogą nam dobrać odpowiedni rodzaj reklamy dla naszej branży. Specjaliści zrobią analizę w której wezmą pod uwagą takie czynniki jak miejsca w których jest największe nagromadzenie naszych potencjalnych klientów oraz różne formy reklamy z których możemy skorzystać.

Gdzie najlepiej kolportować nasze ulotki?

Zalety takiej firmy reklamowej to przede wszystkim to, że w jednym miejscu możemy skorzystać z wielu usług począwszy od tworzenia stron internetowych, pozycjonowania poprzez reklamy w gazetkach reklamowych które w cenie zapewniają nam już ich dystrybucje. Wiele nowoczesnych agencji reklamowych współpracuje z drukarniami, co zapewnia nam dostęp do druku ulotek jak i innych materiałów reklamowych w cenach często lepszych niż u samego źródła.

Kompleksowa działalność takiej firmy nie omija także kolportażu ulotek w różnych miejscach. Najbardziej popularną z form reklamy stało się kolportowanie ulotek na chodniku, jednak istnieje również możliwość dystrybucji ich do samochodów lub do domków czy bloków. Wiele firm robi to nieumiejętnie przez co całe miasta są zalewane falą śmieci, których nikt nie czyta. W wyniku takich działań staje się to coraz mniej skuteczna forma reklamy.

Profesjonalne firmy reklamowe nie kolportują ulotek na chodnikach. Wiele wskazówek możesz uzyskać w profesjonalnej firmie reklamowej która posiada wiele działów reklamy. Agencja reklamowa chętnie doradzi Ci gdzie powinny być kolportowane ulotki twojej firmy mp. jeżeli nasza firma to myjnia samochodowa lub warsztat to potencjalnymi klientami są osoby zmotoryzowane. Dlatego dystrybucja naszych ulotek powinna odbywać się na skrzyżowaniach bezpośrednio do samochodów.

Nowoczesny rodzaj reklamy czyli słówko o pozycjonowaniu

Jednak coraz więcej firm postanawia zainwestować w promocję firmy w internecie czyli w pozycjonowanie lub inaczej zwane SEO. W ostatnich latach internet stał się potęgą. Wiele naszych potencjalnych klientów szuka interesujących ich usług wpisując konkretną frazę w wyszukiwarce, po czym klika w parę pierwszych wyników i wybiera najbardziej korzystną ofertę. Jeżeli nie będziemy się pozycjonowali to nie ma najmniejszych szans że potencjalny klient tą drogą wybierze naszą firmę.

Ten rodzaj reklamy polega na podwyższaniu naszej pozycji w wyszukiwarce poprzez szereg zabiegów informatycznych. Nie jest to łatwe zadanie, nawet dla osób specjalizujących się w pozycjonowaniu. Taka reklama to proces pracochłonny i długotrwały, dlatego pierwsze efekty widać dopiero po kilku miesiącach. Jeżeli zdecydujemy się, że chcemy powiększyć liczbę klientów pozyskiwanych przez internet musimy znaleźć odpowiednią firmę, która podejmie się tego zadania. Najlepiej jest poszukać w internecie kilu firm zajmujących się profesjonalnie pozycjonowaniem.

Większość takich firm oferuje bezpłatną analizę słów kluczowych. Możemy sami zaproponować jakie frazy chcielibyśmy pozycjonować, choć taka firma też poda nam kilka przykładowych słów oraz doradzi które z nich będzie dla nas najbardziej opłacalne. Pierwszy etap przygotowujący naszą firmę do pozycjonowania to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, za którą nic nie dopłacamy, ponieważ proces pozycjonowania nie zawiera żadnych opłat wstępnych. Umowę na pozycjonowanie zazwyczaj podpisujemy na rok. Przez ten czas płacimy za widoczne efekty, czyli tylko za te dni w których konkretna fraza znajduje się w TOP10 w wyszukiwarce.