Dla tych, którzy promują lub mają zamiar promować swoje firmy w internecie, termin pozycjonowania stron internetowych z pewnością jest, albo przynajmniej powinien być, znany. Większość ekspertów od marketingu jest bowiem zgodna, że to właśnie pozycjonowanie jest na chwilę obecną najbardziej efektywną formą reklamy w sieci. I z pewnością warto w nią zainwestować.
Co to jest pozycjonowanie?
Branża SEO, bo tak skrótowo określa się pozycjonowanie stron internetowych, na poważnie zaistniała w Polsce zaledwie kilka lat temu. Nic więc dziwnego, że w tak krótkim czasie wielu przedsiębiorców o SEO w ogóle jeszcze nie słyszało. Należy się im zatem kilka słów wyjaśnienia.
Upraszczając, pozycjonowanie stron internetowych to wszelkie zabiegi, które mają sprawić, by dana strona internetowa pokazywała się w wynikach wyszukiwania wyżej od konkurencyjnych strona wybrane słowa kluczowe. Innymi słowy chodzi po prostu o to, by Google uznawało naszą witrynę za najbardziej trafny wynik wyszukiwania.
Co daje pozycjonowanie?
No dobrze, ale co konkretnie daje nam pozycjonowanie i jakie mogą być jego efekty? To zależy w dużej mierze od… strony internetowej firmy. Pozycjonowanie stron internetowych to bowiem tylko narzędzie, dzięki któremu zwiększamy „odwiedzalność” naszej witryny. To, czy duża liczba użytkowników wchodzących na daną stronę, przełoży się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży czy wzrost zysków, zależy już od jej konstrukcji oraz atrakcyjności oferty.
Pozycjonowanie stron internetowych nie jest zatem w żaden sposób gwarancją sukcesu firmy. Nie mniej jednak coraz większa część przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest zapewnienie odpowiedniej oglądalności stronom firmowym. A to sprawia, że pozycjonowanie staje się coraz popularniejszą usługą, w którą niewątpliwie warto zainwestować. Szczególnie, jeśli prowadzimy biznes internetowy.